Mr.Anderson
Well-known member
Ja. Echt gebeurd.Heb je echt de zin "probleem Y kort te sluiten" gebruikt?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja. Echt gebeurd.Heb je echt de zin "probleem Y kort te sluiten" gebruikt?![]()
Toch ook wel een ergernis van mij... Je kan perfect mijn agenda zien, dus waarom eerst vragen of een bepaald uur past? Als het niet gaat, zal ik wel declinen en een nieuw tijdstip voorstellen.Ik bel: hallo X, we zouden de koppen snel even samensteken om 9u om probleem Y kort te sluiten. Past dat voor jou?
'Je kan dat zien in mijn agenda als je een meeting organiseert in Outlook'.
Omdat we soms snel moeten schakelen en een meeting inschieten voor binnen een half uur. Dan bel ik snel even rond. Niet iedereen bij ons zit continu achter z'n scherm.Toch ook wel een ergernis van mij... Je kan perfect mijn agenda zien, dus waarom eerst vragen of een bepaald uur past? Als het niet gaat, zal ik wel declinen en een nieuw tijdstip voorstellen.
Als ge weet dat Acerta voor KBO aanpassingen nog facturen maakt in Excel... Dan is er nog veel werk te doen, ze zouden beter een Odoo abonnement nemen voor die facturatieFacturen voor publicaties in het Belgisch Staatsblad zou ik ook wel via peppol verwachten eigenlijk, die hebben een btw-nr, rekenen btw aan en het gaat over B2B…
geen slecht idee ...Ofwel zet je 'm voor een voldongen feit, ofwel niet. Je zou ook opnames kunnen maken van z'n scheldpartijen en/of klacht neerleggen bij sociale inspectie, kwestie van een stok achter de deur te houden als 'm moeilijk doet, en een eventuele eenzijdige onmiddelijke beslissing om je contract te verbreken zonder opzeg, kracht geeft.Mijn baas zou me zeker die opzeg laten presteren hoor, volledig. tenzij we rap iemand anders zouden vinden. maar die kans is klein.
'm Kan niks doen, je hebt die misschien zelf ontvangen, maar klaargelegd bovenop de hoop die hij zelf MOET lezen/bekijken...anyway, JA ik ontvang die aangetekende brieven zelf, ik ontvang die met mijn ID card, maar vraag me af hij daar achteraf niet moeilijk over kan doen "jamaar ja, hij heb uw ontslagbrief ontvangen, ik heb die nooit gezien. dus uw opzeg is ongeldig.
Je zou dit kunnen voorstellen aan je baas:ook weer zo'n speciaal gevalletje![]()
Geen idee waarom iedereen er zoiets heel ingewikkeld van wil maken. Je wil vertrekken? Het proces is simpel & de baas kan u niet tegen houden.Als ge weet dat Acerta voor KBO aanpassingen nog facturen maakt in Excel... Dan is er nog veel werk te doen, ze zouden beter een Odoo abonnement nemen voor die facturatiegeen slecht idee ...
Ofwel zet je 'm voor een voldongen feit, ofwel niet. Je zou ook opnames kunnen maken van z'n scheldpartijen en/of klacht neerleggen bij sociale inspectie, kwestie van een stok achter de deur te houden als 'm moeilijk doet, en een eventuele eenzijdige onmiddelijke beslissing om je contract te verbreken zonder opzeg, kracht geeft.
Wat kan een werkgever uiteindelijk eisen van een werknemer die een opzegperiode niet zou presteren, maar gewoonweg vertrekt? Weinig.
'm Kan niks doen, je hebt die misschien zelf ontvangen, maar klaargelegd bovenop de hoop die hij zelf MOET lezen/bekijken...
Als hij het dan 1, 2, of wie weet 13 weken niet bekijkt, uw fout niet... Jij hebt het bewijs dat het aangetekend is verzonden, en ontvangen op het adres van de maatschappelijke zetel, en dat voldoet.
Je zou dit kunnen voorstellen aan je baas:
'm Eerlijk open en bloot zeggen dat je eigenlijk een andere uitdaging wilt aangaan en wilt vertrekken en al aan het solliciteren bent, en je ontslag in onderling overleg al wenst te ondertekenen, zonder het te dateren (maak het document voor hem dan al op, en hou het klaar), jij houdt de ondertekende versie zelf bij, en zal het pas 'officieel' (bv. aangetekende kopie) indienen vanaf je jobzekerheid hebt en dus je nieuw contract is ondertekend. Geen andere opties mogelijk, het is dat of het is niks.
In tussentijd, of als je toch liever een opzeg doet van 13w, gedurende die (opzeg)periode 'm helpen om iemand anders te vinden en op te leiden, en dus ook een vacature opstellen voor jouw job, en zelf de geschikte kandidaat vinden. Gewoon alles klaar maken.
Als je de opzeg uitdoet, vergeet dan niet sollicitatieverlof op te nemen, ook al heb je al een contract getekend.
Als die nieuwe persoon dan afhaakt tijdens de opleiding of erna als je al weg bent, is het uw fout niet, en moet uw baas maar zelf iemand zoeken.
Er zijn genoeg interimbureaus en websites.
Wat specifiek, omdat ik 'm ken en dus natuurlijk ook wat achtertgrond.Geen idee waarom iedereen er zoiets heel ingewikkeld van wil maken. Je wil vertrekken? Het proces is simpel & de baas kan u niet tegen houden.
Dat is het 'm hier net, dat is niet het geval omdat WG moeite hebben met die 13w, ze hebben liever iemand die meteen start.Verder is het zo dat je wel liefst al werk klaar wilt hebben wanneer je uw ontslag geeft, dus dat doe je op voorhand. En ja, als je weet dat je (tot) 13w opzeg moet uitdoen, dan zal die nieuwe WG daarmee (moeten) rekening houden.
Die zou liefst hebben dat Trump gewoon blijft verder werken voor hem, en zal er alles aan doen om stokken tussen de wielen te steken + vermoedelijk bijhorende scheldpartijen e.d. Die patron moet je dus voor een voldongen feit brengen waar hij niks aan kan veranderen.In 't beste geval kan je iets proberen regelen met je huidige patron, wat de nieuwe WG wel zou kunnen appreciëren. Maar dat kan je in principe nooit beloven op voorhand.
En zo zullen er inderdaad zijn. Welkom in de echte wereld.Als die 13w hét struikelblok zou zijn voor die nieuwe functie te kunnen starten, dan stelt dat bedrijf in principe dat men énkel werklozen wil aannemen. Ieder ander persoon, die al aan het werk is, heeft nl. een opzegtermijn uit te doen (de ene al wat langer dan de andere).
Het probleem hier is dat hij het manusje van alles is, en alle administratie & HR zaken regelt van een kleine KMO. Alles draait rondom hem, als hij vertrekt zonder vervanger, draait dat in die KMO in 't honderd. Niet dat het zijn probleem is, maar hij zit er toch mee in.Je moet u in die 13w dan uiteraard niet als een asshole gaan gedragen natuurlijk & als er van u verwacht wordt dat je een opvolger opleid, dan doe je dat gewoon tijdens die 13w. Als die mens binnen die 13w niemand gevonden heeft, dan is dit gewoonweg uw probleem niet.
Niemand is onvervangbaar, effe lastig int begin ok, nadien weer een gewone werkdag.Het probleem hier is dat hij het manusje van alles is, en alle administratie & HR zaken regelt van een kleine KMO. Alles draait rondom hem, als hij vertrekt zonder vervanger, draait dat in die KMO in 't honderd. Niet dat het zijn probleem is, maar hij zit er toch mee in.
Heb ook nooit gezegd dat er niemand een factor van kan maken. Maar in vele gevallen is dat niet het geval. Gewoon part of doing business in BE.En zo zullen er inderdaad zijn. Welkom in de echte wereld.
Nog zo’n klassieker: ze bekijken je agenda, zien dat er voor 2,5 uur van de 8 uur vergaderingen zijn en de rest leeg. Plaatst meetingverzoek overlappend met reeds bestaande meetings.Toch ook wel een ergernis van mij... Je kan perfect mijn agenda zien, dus waarom eerst vragen of een bepaald uur past? Als het niet gaat, zal ik wel declinen en een nieuw tijdstip voorstellen.
Weet je zeker dat ze je agenda bekeken hebben? Ik moet soms ook 10 mensen uitnodigen voor een meeting, voor de mensen die er "verplicht" moeten bij zijn, zal ik dat nakijken dat het zeker past. Als ik de mensen als "optioneel" uitnodig, doe ik dat niet. Past het niet voor die mensen, kunnen ze gerust weigeren. Mogelijk iets gelijkaardigs?Nog zo’n klassieker: ze bekijken je agenda, zien dat er voor 2,5 uur van de 8 uur vergaderingen zijn en de rest leeg. Plaatst meetingverzoek overlappend met reeds bestaande meetings.
Gezien een aangetekende zending ontvangen moet worden en dat vaak/meestal met Id of handtekening gebeurt, is dit zowat het slechtste advies dat je kan geven, gezien je een ontslagbrief aan de werkgever natuurlijk niet zelf mag ontvangen.Wat je ook kan doen Trump, is je ontslag aangetekend versturen, jij ontvangt die tich zelf eh? En dan je opzeg in 't geniep doen, jij doet toch het werk en de communicatie met het sociaal secretariaat zeker? En een week of paar dagen voor het einde van de opzeg, in geval je de job niet hebt, jezelf dan maar een flexi aansmeren en het aan je baas zeggen![]()

Ik vraag mijn collega's expliciet mij niet in CC te zetten maar toch doen ze het 'for awereness, maar dan komen daar zo 20 antwoorden op die mails die ik gewoon in de vuilbak kieperLeidinggevenden en mailboxen, toch een bijzondere connectie onder die schedeldaken. Enerzijds klagen dat ze hun mails niet bijgewerkt krijgen, anderzijds eisen dat ze bij elke mail in CC staan.
Ik zie een verband, Gerda!

Ja ik had al zoiets vermoeden, maar concreet in mijn geval, moest ik dit toch ooit willen doen, zit je natuurlijk wel met dat "probleem" hé, aangezien ik hier alle post ontvang, ook aangetekende...Gezien een aangetekende zending ontvangen moet worden en dat vaak/meestal met Id of handtekening gebeurt, is dit zowat het slechtste advies dat je kan geven, gezien je een ontslagbrief aan de werkgever natuurlijk niet zelf mag ontvangen.
Wordt een aangetekende mail tegenwoordig ook niet gebruikt voor bewijs van afgifte? Anders dat bekijken?Ja ik had al zoiets vermoeden, maar concreet in mijn geval, moest ik dit toch ooit willen doen, zit je natuurlijk wel met dat "probleem" hé, aangezien ik hier alle post ontvang, ook aangetekende...
Dus wat doe je dan in zo'n geval? Best gewoon tegen je baas zeggen zeker, dat je je ontslagbrief hebt op de bus gedaan, en dat ik die niet wens te ontvangen met mijn ID card.
Dus mijn baas verplichten er zelf om te gaan bij de post, binnen de termijn (14 dagen zeker?)
als hij er dan nog niet is om geweest in die termijn, dan geldt dit als "ontvangen", en heb ik aan mijn verplichting voldaan neem ik aan...
maar tis toch iets tricky natuurlijk, hij kan zeggen "ik was op reis toen, had geen tijd..."
Toch straf dat anno 2026 er nog zo'n ouderwetse manier moet aan te pas komen hé. Nog steeds is een ontslag per email niet rechstgeldig....