Overstappen is wel eens spannend.Ja, zoals ik ook zeg. Ik pendel ondertussen al mijn halve leven naar Brussel met bus+metro/auto+metro/trein/auto (en in die chronologische volgorde), en met mij een groot deel van vrienden en kennissen, en zo'n complete ramp is het nu ook niet. Enkel dus die stomme overstap met de trein in combinatie met een kind, waardoor ik liever mijn geld opbrand aan benzine.

Bijvoorbeeld dinsdag. Trein Brussel Aarschot. Normaal arriveert ie om 37 min na het uur in Aarschot. Nu kwam ie aan om 52 min na het uur. De trein Aarschot - Heist vertrekt normaal om 50 min na maar deze had 2 minuten vertraging. We staan dus op spoor 3 om uit te stappen en we zien letterlijk de trein naast ons (spoor 4 dus die van Aarschot - Heist vertrekken).
Ah wel: Ik kon recht in de trein kijken en die trein is bijna leeg vertrokken, daar zat éne man en ne paardenkop in. Want iedereen zat op nen trein met 'vertraging'.
Ik kan begrijpen dat dit administratief dan niet altijd lukt om de trein 2 minuten extra te laten wachten maar wacht .. het kan nog erger ..Voorbeeld van een paar weken geleden: Onze trein komt aan op spoor 4 met vertraging. Iedereen moet de trein hebben op spoor 5 (net naast ons) en we zijn nog nét op tijd. Met honderd man (letterlijk) trekken we een sprintje naar die trein. Maar de conducteur floot al en bam de deurkes gingen dicht!
Gelukkig had de conducteur het door en deed ze de deuren alsnog open (en vertrokken we met lichte vertraging). Maar allé: Dat was echt ironie ten top! 
Je gaat mij niet zeggen dat dit laatste administratief niet beter kon of dat het hier onmogelijk was de trein 30 sec (meer was het dus niet, gene zever) langer te laten wachten zodat het volk kon opstappen.