Allé hop, mijn tiende anniversaire bij mijn werkgever en ongeveer evenveel reorganisaties achter de rug al. Ze hebben deze week en vorige week héél veel mensen ontslagen, voornamelijk in de VS en in Antwerpen. Velen daarvan zullen geen gemis zijn, maar er zijn toch 2 mensen waar ik echt van verschoten ben omdat die zo goed en broodnodig werk leverden.
Ik kom nu zelf ook weer in een ander team terecht. Mijn nieuwe manager leek ook heel underwhelmed met de reorganisatie. Hij draait zelf al 30 jaar mee en noemt het de jaarlijkse stoelendans.
Dus ja, wat moet ik hiervan denken: ik heb een manager die niet al te blij leek te zijn dat hij manager is van dit nieuwe team. En ik heb zelf nu ook 1 direct report zonder dat aan mij de keuze werd gegeven of ik wel iemands manager wil zijn.
Voor zo'n grote corporate verloopt alles altijd zo chaotisch en ondoordacht precies. Uiteraard zijn die mensen die bovenaan aan de knoppen staan weer een stoel verder doorgeschoven zodat ze niet de gevolgen van hun slechte beslissingen het afgelopen jaar zullen moeten oplossen.