Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Allé hop, mijn tiende anniversaire bij mijn werkgever en ongeveer evenveel reorganisaties achter de rug al. Ze hebben deze week en vorige week héél veel mensen ontslagen, voornamelijk in de VS en in Antwerpen. Velen daarvan zullen geen gemis zijn, maar er zijn toch 2 mensen waar ik echt van verschoten ben omdat die zo goed en broodnodig werk leverden.

Ik kom nu zelf ook weer in een ander team terecht. Mijn nieuwe manager leek ook heel underwhelmed met de reorganisatie. Hij draait zelf al 30 jaar mee en noemt het de jaarlijkse stoelendans.

Dus ja, wat moet ik hiervan denken: ik heb een manager die niet al te blij leek te zijn dat hij manager is van dit nieuwe team. En ik heb zelf nu ook 1 direct report zonder dat aan mij de keuze werd gegeven of ik wel iemands manager wil zijn. :unsure:

Voor zo'n grote corporate verloopt alles altijd zo chaotisch en ondoordacht precies. Uiteraard zijn die mensen die bovenaan aan de knoppen staan weer een stoel verder doorgeschoven zodat ze niet de gevolgen van hun slechte beslissingen het afgelopen jaar zullen moeten oplossen.
Aan de andere kant zal het toch ook wel niet zo slecht zijn als mensen zoals jij en die manager er 10-30 jaar blijven zitten als men niet buitengekegeld wordt?

Aan de andere kant zal het toch ook wel niet zo slecht zijn als mensen zoals jij en die manager er 10-30 jaar blijven zitten als men niet buitengekegeld wordt?
Ik ben mijn verschillende managers oprecht dankbaar dat ik doorgroeimogelijkheden heb gekregen. Ik ben nu aan mijn vierde functie bezig, en heb zicht op een promotie, dus op vlak van voldoende uitdagingen en kansen krijgen, heb ik niet te klagen.

Het meest frustrerende aan mijn job de laatste tijd is de hoge werkdruk (die ik voor een groot stuk mezelf aan doe) gecombineerd met aan high-level executives moeten duidelijk maken wat de complexiteit is van het werk dat moet gebeuren en waarom hun timelines bijeen zijn gehallucineerd.

Als ik heel eerlijk ben, is het niet de angst voor het onbekende wat mij tegenhoudt om van werkgever te veranderen, want op zich blijf ik bij mijn huidige werkgever ook niet vastzitten binnen 1 job of domein. Ik kan er gewoon de fut niet voor opbrengen om mij sociaal weer vanaf 0 te engageren bij een volledig nieuwe groep mensen, hoe onnozel dat misschien ook klinkt.

En ik haal nog steeds op een of andere perverse manier wel energie uit mijn werk... Ik krijg er een grote mentale boost van als na weken of maanden trekken en sleuren en doorduwen iets succesvol wordt afgerond. Ik vraag me af of ik diezelfde voldoening zou voelen als ik bij een bedrijf werkte waar de onderlinge samenwerkingen vlotter verlopen.

Hoeveel uren ik niet verschijt op een week door bugs van Microsoft waar echt geen enkele logica achter zit. Dan probeer je te achterhalen wat de reden voor iets is en dan blijkt er geen reden te zijn, gewoon rommel die niet goed werkt. Misschien moeten ze hun prijzen nog wat omhoog doen.

Februari: de deadline om project mijlpaal X op te leveren is eind maart
Begin maart: we moeten een stap terug zetten, alle werk voor mijlpaal X staat voorlopig on hold
April: kunnen we mijlpaal X tegen eind deze week opleveren

:crazy:

Hoeveel uren ik niet verschijt op een week door bugs van Microsoft waar echt geen enkele logica achter zit. Dan probeer je te achterhalen wat de reden voor iets is en dan blijkt er geen reden te zijn, gewoon rommel die niet goed werkt. Misschien moeten ze hun prijzen nog wat omhoog doen.
Toevallig iets met Teams/approvals? Vandaag al 2u zitten kullen doordat opeens Approvals letterlijk 30 seconden nodig hebben om doorgezonden te worden en bepaalde Flows die we hebben daarom blokkeren...

Ergernis hier over arbeidsongeschiktheidsverzekering die mijn werk afgesloten heeft met verzekeringsmakelaar.

Ik ben 20 jaar onafgebroken aan het werk. Nooit de mutualiteit nodig gehad, max 2 à 3 dagen ziek per jaar (gewone ziektes genre griep enzo).

Nu werk ik even 2 maanden aan 50 procent wegens overspannenheid. HR maar melden dat de verzekering ook nog bij past.

Heb verslag dokter bezorgd aan verzekering met duidelijke melding van 50 procent in staat te werken. Dossier geweigerd, want wegens overspannenheid wilden ze ook verslag van psycholoog. Bon, ik ga naar een psycholoog en die persoon maakt eveneens 50 procent verslag op. Dossier opnieuw geweigerd. Arts van de verzekering komt tot de conclusie dat ik in staat moet zijn om 75 procent te werken.

Zeer triest vind ik dit. Denk dat'k vanaf nu ook overal gewoon de kantjes vanaf ga lopen. Blijkbaar levert dat meer op in België. Ik raap me verdomme nog bijeen om 50 procent te werken, maar waarom eigenlijk.

Ergernis hier over arbeidsongeschiktheidsverzekering die mijn werk afgesloten heeft met verzekeringsmakelaar.

Ik ben 20 jaar onafgebroken aan het werk. Nooit de mutualiteit nodig gehad, max 2 à 3 dagen ziek per jaar (gewone ziektes genre griep enzo).

Nu werk ik even 2 maanden aan 50 procent wegens overspannenheid. HR maar melden dat de verzekering ook nog bij past.

Heb verslag dokter bezorgd aan verzekering met duidelijke melding van 50 procent in staat te werken. Dossier geweigerd, want wegens overspannenheid wilden ze ook verslag van psycholoog. Bon, ik ga naar een psycholoog en die persoon maakt eveneens 50 procent verslag op. Dossier opnieuw geweigerd. Arts van de verzekering komt tot de conclusie dat ik in staat moet zijn om 75 procent te werken.

Zeer triest vind ik dit. Denk dat'k vanaf nu ook overal gewoon de kantjes vanaf ga lopen. Blijkbaar levert dat meer op in België. Ik raap me verdomme nog bijeen om 50 procent te werken, maar waarom eigenlijk.
Misschien eens horen bij je eigen verzekeringsmakelaar of je een rechtsbijstandsdekking hebt die tegen de mening van de verzekeringsarts kan ingaan door je eigen arts in te schakelen die dan een bemiddelingsprocedure opstart.

Misschien eens horen bij je eigen verzekeringsmakelaar of je een rechtsbijstandsdekking hebt die tegen de mening van de verzekeringsarts kan ingaan door je eigen arts in te schakelen die dan een bemiddelingsprocedure opstart.
Klinkt interessant, maar eerlijk gezegd ben ik niet in staat om dit soort gedoe op te starten. Dokter schreef net 50 procent om voldoende rust te hebben. Dit soort "administratie" kan ik momenteel dus echt missen in mijn herstel :-(

simpel, zet je 100% thuis. Dan kan de verzekering betalen en kan jij de nodige rust nemen.
Je zegt maar dat die administratieve rompslomp je helemaal gebroken heeft

Klinkt interessant, maar eerlijk gezegd ben ik niet in staat om dit soort gedoe op te starten. Dokter schreef net 50 procent om voldoende rust te hebben. Dit soort "administratie" kan ik momenteel dus echt missen in mijn herstel :-(
Is op zich natuurlijk maar 1 telefoontje... Als je die dekking hebt, kan je verzekeringsmakelaar via je rechtsbijstandsverzekering een arts inschakelen die ervaring heeft met medische expertises en moet je qua administratie mogelijk 1 document ondertekenen dat je toestemming geeft aan je rechtsbijstandsverzekeraar om je medische info te mogen behandelen... Zeker eens horen!

Ik stuur een email naar een verzekeringsmaatschappij voor extra informatie en documenten over een dossier. Krijg ik als antwoord: "gelieve ons antwoord van 1999 te bekijken met daarin de documenten".

ALS IK DE DOCUMENTEN HAD, DAN HAD IK GEEN MAIL GESTUURD. :wallbash:

Echt waar is dat nu zo moeilijk om normaal te doen en mij gewoon bezorgen wat ik vraag. Soms denk ik echt van, als ze het zo willen spelen dan zal mijn antwoord op hun volgende mail hetzelfde zijn.

Ik stuur een email naar een verzekeringsmaatschappij voor extra informatie en documenten over een dossier. Krijg ik als antwoord: "gelieve ons antwoord van 1999 te bekijken met daarin de documenten".

Echt waar is dat nu zo moeilijk om normaal te doen en mij gewoon bezorgen wat ik vraag. Soms denk ik echt van, als ze het zo willen spelen dan zal mijn antwoord op hun volgende mail hetzelfde zijn.
Bellen en uitkafferen.

Alé, dat doen wij toch met zo'n antwoorden van verzekeraars :P

Terugsturen:

"Sorry, ik geraak maar tot jaar 2000.
Ik reken op een goede daad van u."

Het nauwelijks niet meer kunnen bereiken van mensen is hier een steeds grotere ergernis aan het worden, in die mate dat ik overweeg om gewoon te stoppen met werken - ik begrijp niets meer van de huidige wijze van werken anno 2026 - niemand meer bereikbaar, overal formulieren, mails met hopen en automatische boodschappen... - feit is, behoudens een paar kleine bedrijven is het gewoon huilen met de pet op om gewoon iemand te spreken.

Mss moet ik me gewoon rustig bezighouden met het wat opknappen van kleine huizen voor mezelf ofzo, dat heb ik zelf onder controle.

Het nauwelijks niet meer kunnen bereiken van mensen is hier een steeds grotere ergernis aan het worden, in die mate dat ik overweeg om gewoon te stoppen met werken - ik begrijp niets meer van de huidige wijze van werken anno 2026 - niemand meer bereikbaar, overal formulieren, mails met hopen en automatische boodschappen... - feit is, behoudens een paar kleine bedrijven is het gewoon huilen met de pet op om gewoon iemand te spreken.

Mss moet ik me gewoon rustig bezighouden met het wat opknappen van kleine huizen voor mezelf ofzo, dat heb ik zelf onder controle.
Hoe meer van die hands-off contact forms, hoe minder volk men in dienst moet hebben om u ad-hoc te woord te staan eh.
Als er überhaupt al rechtstreekse contactgegevens gepubliceerd staan op hun website.
It's about the money dude, all about the money.

Bij de grotere spelers is het nog erger & converseer je gewoon met een AI chatbot & mag je hopen dat je nog een rechtstreekse lijn te pakken kan krijgen.
En als dat al lukt, gezien de beperkte bezetting, mag je u verwachten aan een lange wachttijd.
Het zal er ook niet op verbeteren naar de toekomst toe denk ik dan.

Anderzijds, voor intra-bedrijfscommunicatie, bv. communicatie met m'n klanten heb ik dat probleem niet echt.
Over 't algemeen heb je daar dan oftewel een rechtstreeks nummer van of ten minste een direct e-mail adres.

Mijn motto is "werk is werk en privé is privé". Als ik naar kantoor kom dan kom ik om te werken, als je me iets vraagt zal ik natuurlijk wel antwoorden maar ik kom niet om te socializen.

Als je vragen hebt over mijn werk of hulp nodig hebt geen probleem. Ma je moet niet afkomen met vragen over mijn privé leven. Dan ga je een super oppervlakkig antwoord krijgen.

Ik begrijp niet waarom sommige collega's dit niet begrijpen. Altijd maar proberen om meer informatie uit mij te krijgen.

Mijn motto is "werk is werk en privé is privé". Als ik naar kantoor kom dan kom ik om te werken, als je me iets vraagt zal ik natuurlijk wel antwoorden maar ik kom niet om te socializen.

Als je vragen hebt over mijn werk of hulp nodig hebt geen probleem. Ma je moet niet afkomen met vragen over mijn privé leven. Dan ga je een super oppervlakkig antwoord krijgen.

Ik begrijp niet waarom sommige collega's dit niet begrijpen. Altijd maar proberen om meer informatie uit mij te krijgen.
Goh, je spendeert heel wat tijd met die collega's, dus het is imo niet onlogisch dat je elkaar ook wat leert kennen.

Terug
Bovenaan