Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Een CA090-bonus, wordt dat pro-rata uitbetaald als ik nog geen volledig jaar in dienst ben?
Ik val onder PC200.
Normaal gezien wel idd, pro rata.

Maar de details staan in de modaliteiten die zijn vastgelegd bij deze cao.
Bij ons bv krijgen mensen die een heel ziek zijn geweest ook een niet-recurrente bonus.,

Manifestatie

Er gaan woorden rond van de rode vakbond dat uitzendkrachten niet mogen werken.
Tegelijk stuurt het uizendbureau een mail dat we moéten werken.

Ik kan geen contact opnemen met mijn vakbond (groene) zonder dat er 3 dagen overgaan.

Manifestatie

Er gaan woorden rond van de rode vakbond dat uitzendkrachten niet mogen werken.
Tegelijk stuurt het uizendbureau een mail dat we moéten werken.

Ik kan geen contact opnemen met mijn vakbond (groene) zonder dat er 3 dagen overgaan.
Uitzendkrachten kunnen niet ingezet worden als vervanging van stakers. De discussie is of een nationale staking hier ook van toepassing is.

Als er massaal gestaakt wordt door de werknemers in het bedrijf, zou ik op basis van hierboven die dag als werkgever geen uitzendkrachten inzetten.

Als werknemer-uitzendkracht kan je sowieso geen sanctie oplopen als je toch gaat werken, de sanctie is voor de werkgever.

Ik ben Kristel Van Ael van het ontwerpbureau Namahn. We doen momenteel onderzoek voor het Departement Werk en Sociale Economie van de Vlaamse Overheid. We zijn op zoek naar hoe we het leren van burgers kunnen versterken en doen hiervoor interviews.

We zoeken nog naar één persoon die al dan niet een leertraject aangeboden kreeg in het kader van collectief ontslag. Als u dit bent, ben u dan bereid om in de loop van volgende week geïnterviewd te worden?

Het interview is online en duurt maximaal 1 uur. U ontvangt hiervoor een vergoeding van €50 op uw rekening.

Als u hieraan wilt deelnemen, gelieve een e-mail te sturen naar [email protected].

Als je een dag zonder attest thuis blijft mazr op dag 2 naar de dokter gaat, mag die dan ziek schrijven van de dag ervoor? Waardoor je je dag zonder attest elders kunt opnemen?

Ik dacht dat je je dag zonder attest dan kwijt was.

@JPV jij weet waarschijnlijk het antwoord

Als je een dag zonder attest thuis blijft mazr op dag 2 naar de dokter gaat, mag die dan ziek schrijven van de dag ervoor? Waardoor je je dag zonder attest elders kunt opnemen?

Ik dacht dat je je dag zonder attest dan kwijt was.

@JPV jij weet waarschijnlijk het antwoord
Je dag zonder attest ben je kwijt

Ik vond niet meteen een topic met deze vraag, daarom dat ik deze een hier zet.

Mijn vrouw krijgt dit jaar een bonus van haar werkgever. Nu komt de vraag of ze deze via de gewone weg wil ontvangen (samen met het loon van april) of via warrants (warrantplan ING). Wij zijn beide niet echt thuis in deze materie en het bedrijf stelt het allemaal vrij rooskleurig voor natuurlijk.

Uit de informatie die ze heeft gekregen maak ik op dat er 15% bruto bijkomt indien ze voor de warrants kiest (10% extra en 5% voor de bankcommissie).
Op €1000 bonus in hun simulatie geeft dat een verschil van €434 vs €548 wat dus wel aanzienlijk is.

Er wordt aangegeven om na de aanvaarding binnen de 10 dagen te verkopen. De bonus wordt vervolgens netto gestort via de tool van ING (ze houden de bedrijfsvoorheffing automatisch in).

Zijn er addertjes onder het gras waar we rekening mee moeten houden?

Zijn er addertjes onder het gras waar we rekening mee moeten houden?
Als de aandelenmarkt instort op de dag dat de warranten worden toegekend, dan ben je gescheten. In alle andere gevallen maak je winst en is je bonus via warranten laten uitbetalen een fiscale optimalisatie waar je maar beter gebruik van maakt.

Als de aandelenmarkt instort op de dag dat de warranten worden toegekend, dan ben je gescheten. In alle andere gevallen maak je winst en is je bonus via warranten laten uitbetalen een fiscale optimalisatie waar je maar beter gebruik van maakt.
En zelfs dan nog (ondanks dar ze er niet voor bedoeld zijn) zou je ze kunnen houden tot de markt zich mogelijk weer hersteld heeft.

Het scheelt toch wel genoeg om het beperkte risico te nemen denk ik. Bedoeling is om onmiddellijk te cashen, dat werd ook aangegeven in de uitleg die ze kreeg. Merci voor de input.

Heeft iemand een idee van jobs/diensten/flexi die werken met flexibele roosters?

Wil graag bijverdienen maar heb een moeilijke prive planning.
Flying service kon je gewoon zelf aangeven wanneer je kon.

Ik verander na paasvakantie van werk. Op huidig werk met hele gezin aangesloten bij hospitalisatie verzekering van het werk (Axa)
Mijn contract loopt echter af net voor paasvakantie. Dus 2 weken eigenlijk zonder job. Maar hoe gaat dit dan in zijn werk voor overdracht van hospitalisatieverzekering naar nieuw werk? daar is het trouwens DKV.
Al contact proberen opnemen met axa via huidig werk om eventueel zelf voor 2 weken verder te betalen maar krijg maar geen reactie...

Ik verander na paasvakantie van werk. Op huidig werk met hele gezin aangesloten bij hospitalisatie verzekering van het werk (Axa)
Mijn contract loopt echter af net voor paasvakantie. Dus 2 weken eigenlijk zonder job. Maar hoe gaat dit dan in zijn werk voor overdracht van hospitalisatieverzekering naar nieuw werk? daar is het trouwens DKV.
Al contact proberen opnemen met axa via huidig werk om eventueel zelf voor 2 weken verder te betalen maar krijg maar geen reactie...
Ik meen me te herinneren dat sommige verzekeraars nog x dagen respijt waarin gevallen nog gedekt worden. Ik weet niet of AXA daaronder valt. Je hebt ook nog iets als een 'wachtpolis' wat een voordelig tarief geeft om de dekking voor beperkte tijd verder te zetten.

Mogelijks kan je AXA rechtsreeks contacteren per telefoon? Dat gaat mogelijks sneller zijn.

Heeft hier iemand zicht op vacatures bij Fluvius?
Zag deze week op hun website dat ze op zoek waren naar een IT analist in o.m. Merelbeke, maar was alweer weg de dag erna. Zou dat iets zijn waar ze regelmatig naar op zoek zijn?

Ik meen me te herinneren dat sommige verzekeraars nog x dagen respijt waarin gevallen nog gedekt worden. Ik weet niet of AXA daaronder valt. Je hebt ook nog iets als een 'wachtpolis' wat een voordelig tarief geeft om de dekking voor beperkte tijd verder te zetten.

Mogelijks kan je AXA rechtsreeks contacteren per telefoon? Dat gaat mogelijks sneller zijn.
Ondertussen inderdaad contact gehad met AXA en die raden aan om te onderhandelen met huidige of nieuwe werkgever om langer of vroeger over te schakelen. Huidige werkgeven zal daar wel niet willen in meegaan en vind dit raar om dit te vragen aan nieuwe werkgever.
Je kan ook zelf overnemen maar dan is het wel voor een jaar. Wat wel duur zal zijn voor die 2 weken :(

Ondertussen inderdaad contact gehad met AXA en die raden aan om te onderhandelen met huidige of nieuwe werkgever om langer of vroeger over te schakelen. Huidige werkgeven zal daar wel niet willen in meegaan en vind dit raar om dit te vragen aan nieuwe werkgever.
Je kan ook zelf overnemen maar dan is het wel voor een jaar. Wat wel duur zal zijn voor die 2 weken :(
Je kan proberen met de nieuwe werkgever hé. Ik zou vooral kaderen dat je polst naar de mogelijkheid, dat je dat doet en voor de zekerheid, en voor je kinderen.

Kunnen ze niet echt commentaar op hebben me dunkt.

Terug
Bovenaan