Wat is jullie mening over het nemen van sollicitatie verlof als je al een andere job hebt en ze dit weten? Het is natuurlijk wat dubbel, je gebruikt de dag niet om te solliciteren maar als verlof natuurlijk. Maar enkele dagen minder tijdens deze vervelende periode is wel handig.
Hangt heel erg af op welke termen je vertrekt hé.
Als je gewoon zelf vertrekt wegen carrière switch, het verbeteren van jezelf, uitdagendere positie, terwijl je er wel altijd graag gewerkt hebt en een goede verstandhouding had met je werkgever, dan neem je wat je praktisch nodig hebt hé.
Ik heb twee keer in die positie gezeten, één keer zoals hierboven, gewoon een carrière switch waar ik al een andere positie had voordat ik mijn ontslag had genomen, ik denk dat in 6 weken of zo ik 3 halve dagen heb genomen.
Bij een andere werkgever heb ik ontslag gegeven omdat die met ons voeten rammelde dat de stukken eraf vlogen (doorstart na failissement met belofte van de overnemer dat een aantal zaken hetzelfde gingen blijven, om dan helemaal niets hetzelfde te blijven, hing aaneen met leugens), dat was elke week de volledige dag!
Daar hebben ze mij zelfs de laatste 3 weken nog "vrijgesteld van prestaties"
In de 6 maanden na de overname hadden uiteindelijk
alle werknemers (aan een zeer hoge eigen kost, voornamelijk in anciënniteit dan) zelf hun ontslag gegeven, dan weet ge hoe bont ze het hadden gemaakt!