D
Deleted member 95
Guest
Ik heb maar een kleine 3% indexatie gekregen op mijn loon, hoe komt dat? (PC200)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Normaal heb je dan 3.58% gekregen, zoniet is er denk ik iets misgelopen. Misschien kan je HR/Sociaal secretariaat in dat geval eens contacteren met je vraag?Ik heb maar een kleine 3% indexatie gekregen op mijn loon, hoe komt dat? (PC200)
Zeker dat je het 'sec' brutoloon als basis genomen hebt om de indexatie op te berekenen, en niet het brutoloon + de forfaitaire bijtellingen voor gsm en gsm-abonnement etc?Ik heb maar een kleine 3% indexatie gekregen op mijn loon, hoe komt dat? (PC200)
Hangt af van de bedrijfscultuur.Als je niet in contact komt met klanten en klanten zien je ook niet, zou het dan erg zijn om in jogging te gaan werken.![]()
Mensen met horeca-ervaring, hoe hebben jullie leren opdienen? Ik kan 't niet, maar wil 't wel graag als flexijobke gaan doen.
Ik kan 't totaal niet, maar ben geneigd een plateau te kopen, oud servies wat gerust mag kapot vallen van een kringloop en dan maar oefenen, oefenen, oefenen.

Heeft een banaba een echte meerwaarde op de arbeidsmarkt? (behalve de extra kennis of course). Heb mijn bachelor gehaald in 2010, ik overweeg om een banaba, postgraduaat of iets dergelijks te doen meer gericht op Supply chain of Logistiek. Zit al een 10 jaar in die sector in verschillende rollen.
Of heeft een 'belt' in Six sigma, Lean, Kaizen ... meer te bieden?
Al doende. De klassieke fout is om iets van uw plateau te nemen (bv links) waardoor het zwaartepunt niet meer in evenwicht is (rechts staat bvb nog iets) en de boel omvalt. Iedereen in de horeca heeft dit al voorgehad.Mensen met horeca-ervaring, hoe hebben jullie leren opdienen? Ik kan 't niet, maar wil 't wel graag als flexijobke gaan doen.
Ik kan 't totaal niet, maar ben geneigd een plateau te kopen, oud servies wat gerust mag kapot vallen van een kringloop en dan maar oefenen, oefenen, oefenen.
Ja dat een master meer deuren opent twijfel ik niet aan. Lijkt me wel een stuk zwaarder, zeker in combinatie met full time job en kinderen.Ben je dan niet beter af met een schakeljaar en master ipv banaba? Een bachelor blijft vaak basic, dus als je echt 'dieper' wil gaan in een sector ben je denk ik en final meer gebaad met een master. Veel jobs vereisen een master, een banaba is mooi maar gaat u geen 'hogere' job opleveren.

Schakel + master is al rap 4 jaar als je het combineert met werk en gezin (er vanuit gaande dat je de helft van de studiepunten opneemt). Een banaba is 1 jaar, vaak toegespitst op afstandsonderwijs (waar een master dat meestal niet is). Uw werk en gezin moeten er ook voor die lange tijd mee om kunnen. Gene kattepis. Er is dus nog wel wat te zeggen voor een postgraduaat.Ben je dan niet beter af met een schakeljaar en master ipv banaba? Een bachelor blijft vaak basic, dus als je echt 'dieper' wil gaan in een sector ben je denk ik en final meer gebaad met een master. Veel jobs vereisen een master, een banaba is mooi maar gaat u geen 'hogere' job opleveren.
Ik ga er van uit dat dit bij de meeste overheidsdiensten wel hetzelfde zal werken, dus dan is het normaal gezien zo:
- Je kan rekenen op een attractief salaris op niveau C1-C3
werken bij een gemeente of stad, en dit staat vermeld. maar wie bepaalt dan of je in C1 of C2 of C3 terecht komt?
Beter van niet, kan zeker in jouw geval overkomen als: "maakt niet uit wat, als ik maar weg ben van persoon X!"Ik heb bij dezelfde werkgever 2 interessante vacatures gevonden, die beiden in lijn liggen met wat ik kan en graag doe, maar wel een heel andere functie zijn. Is het gangbaar om 2 sollicitaties te doen bij eenzelfde werkgever, of maak ik beter een keuze om mijn kandidatuur in te dienen?

Ik heb bij dezelfde werkgever 2 interessante vacatures gevonden, die beiden in lijn liggen met wat ik kan en graag doe, maar wel een heel andere functie zijn. Is het gangbaar om 2 sollicitaties te doen bij eenzelfde werkgever, of maak ik beter een keuze om mijn kandidatuur in te dienen?
Ik zou net zeggen doe gerust wel, en ook open kaart spelen en bij beide vermelden dat je ook op de andere functie solliciteert.Beter van niet, kan zeker in jouw geval overkomen als: "maakt niet uit wat, als ik maar weg ben van persoon X!"
Waardoor je motivatie voor de job zelf minder serieus wordt genomen en je niet bovenaan zal eindigen.
Ik ga er nu van uit dat de sollicitaties bij dezelfde persoon terechtkomen.
Als dat op verschillende afdelingen met andere personen die instaan voor de aanwerving is, zou ik het wel durven.
![]()