Hier een vraagje ivm de wetgeving in het onderwijs. Mijn vrouw is ongeveer 11jaar aan het werk als kleuter leerkracht. Sinds vorig schooljaar is ze 4/5 op woensdag beginnen werken.
Nu het afgelopen jaar worden er veel vaker dingen ingepland op woensdagen. De normale pedagogische studiedagen maar ook MDO of andere random meetings of zorg oudercontacten etc. Ik denk dat ze al meer wel dan niet is gaan werken op haar vrije dag. Nu vraag ik mij af of dat allemaal wel zomaar kan? Het is blijkbaar heel moeilijk om de juiste wetgeving hiervoor te vinden online, via de school en zelfs via de vakbondsafgevaardigde.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor werk na de uren en tijdens het weekend. De school verwacht ook hier meer en meer dat er lang vergaderd wordt na de uren. Of dat er klussen worden uitgevoerd tijdens het weekend. Natuurlijk onbetaald en volgens de school “je weet dat dit bij de job hoort” maar hier moet toch iets van regels/limiet voor bestaan denk ik dan?
Is er hier iemand die me naar een officiële website kan linken of de juiste info heeft, want is echt moeilijk te vinden (ligt misschien aan mij

)