Auto rijdt in op kerstmarkt in Maagdenburg

Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt. Kay verwijt mij dat ik niks om de doden geef, dat die niet belangrijk zijn. Terwijl hier binnen de twee posts de doden politiek gerecupereerd worden in een anti-"wir schaffen das", anti-migratiediscours terwijl er nog niks geweten is. Ik vind het niet zo netjes dat er wordt gedaan alsof ik niet met de doden en gewonden inzit, gewoon omdat ik daar niet in wil meegaan en er iets van zeg.

Jij pikt een post van mij eruit terwijl ik gewoon postte wat media deelden met een disclaimer zonder daarbij iets politiek te zeggen hé. Net zoals de andere updates die ik deelde.

En toch beschuldig je mij van politieke recuperatie in de volgende post. Gewoon omdat ik de vermoedelijke afkomst van de dader durf te posten.

Dan moet je de boomerang ook terug verwachten.

Jij pikt een post van mij eruit terwijl ik gewoon postte wat media deelden met een disclaimer zonder daarbij iets politiek te zeggen hé. Net zoals de andere updates die ik deelde.

En toch beschuldig je mij en anderen eerst van politieke recuperatie.
Dan moet je de boomerang ook terug verwachten.
Je zette een post met foute informatie, en niet voor de eerste keer. 'Toevallig' informatie die leidde naar dezelfde conclusie (die misschien gaat kloppen, maar je weet het niet) die op voorhand al vastlag voor jou, en die gedeeld wordt door de anderen die expliciet de politieke recuperatie hebben gepost. Kwestie van boemerang terugverwachten, kan dat wel tellen.

Wat, je mag onjuiste informatie verspreiden die een -mogelijk terechte, mogelijk onterechte- stigmatisering in de hand werken en een politieke recuperatie zou rechtvaardigen, maar een ander mag daar niet op wijzen? Ga ik nog in fout zijn omdat jij ernaast zat? Kunt ook zeggen: Ahja, dat was fout. Misschien de volgende keer niet alles erop gooien gewoon omdat het in mijn kraam past? (maar dit gesprek hebben we de vorige keer ook gehad)

Zou idd gaan over een Saoedi-Arabier.
Onze multiculturele samenleving is toch zo goed he.
K denk toch de 90% van de terroristische aanslagen in Europa toch wel van 1 bepaalde bevolkingsgroep is

Zonder intentie of meer info zegt de nationaliteit van de dader toch niet super veel? Naar mijn mening toch.
Goh ja, natuurlijk kunnen we daar wat stereotype veralgemeningen uit gaan trekken. Maar dat wilt toch niet zeggen dat dat per definitie dan zo het geval is? Statistisch gezien misschien waarschijnlijk eerder een extreme moslim. Dat kan. Maar voorlopig weten we zoiets toch nog niet? Het is toch veel te vroeg om daar conclusies uit te trekken? En zeker om conclusies te trekken over migratiebeleid of over wat er moet gebeuren over een multi-culturele samenleving (heeft zijn eigen topic overigens).

@Fabke : Welke bevolkingsgroep is dat dan?

Super erg wat er daar gebeurt. Maar ik snap niet hoe wat zwart-wit veralgemeningen zonder feiten nu helpen?

Je zette een post met foute informatie, en niet voor de eerste keer. 'Toevallig' informatie die leidde naar dezelfde conclusie (die misschien gaat kloppen, maar je weet het niet) die op voorhand al vastlag voor jou

Waar lag die vast?
Ik wist niet dat jij in m'n hoofd kon kijken.

, en die gedeeld wordt door de anderen die expliciet de politieke recuperatie hebben gepost.

Ah anderen. Ik dus niet?
Maar ik ben wel het probleem en degenen die net om de doden geeft, zeg je.

Kwestie van boemerang terugverwachten, kan dat wel tellen.

Jij gooit em eerst loser.
Wat, je mag onjuiste informatie verspreiden die een -

In een developing news story met een disclaimer loser.
Gooi het topic anders dicht tot we alle feiten hebben?
Eerst stond er 1 dode ook eerst. Allemaal onjuiste informatie.
Maar daar klaag je niet over.

mogelijk terechte, mogelijk onterechte- stigmatisering in de hand werken en een politieke recuperatie zou rechtvaardigen, maar een ander mag daar niet op wijzen? Ga ik nog in fout zijn omdat jij ernaast zat? Kunt ook zeggen: Ahja, dat was fout. Misschien de volgende keer niet alles erop gooien gewoon omdat het in mijn kraam past? (maar dit gesprek hebben we de vorige keer ook gehad)

Hoezo mijn fout?
Opnieuw ik post gewoon wat in de media stond. Net zoals ik een heel deel andere zaken postte en anderen ook (die na updates ook diende bijgestuurd).

Nergens heb ik daar ergens iets politiek aan gehangen.
Nergens maar dan ook nergens maak ik het politiek.

JIJ doet dat in mijn plaats.
Ik dacht dat jij tegen vooroordelen was. Maar zelf pas je ze wel vlot toe op anderen en plak je graag labels. Ik vind dat heel ironisch.

Laatst bewerkt:
Zonder intentie of meer info zegt de nationaliteit van de dader toch niet super veel? Naar mijn mening toch.
Goh ja, natuurlijk kunnen we daar wat stereotype veralgemeningen uit gaan trekken. Maar dat wilt toch niet zeggen dat dat per definitie dan zo het geval is? Statistisch gezien misschien waarschijnlijk eerder een extreme moslim. Dat kan. Maar voorlopig weten we zoiets toch nog niet? Het is toch veel te vroeg om daar conclusies uit te trekken? En zeker om conclusies te trekken over migratiebeleid of over wat er moet gebeuren over een multi-culturele samenleving (heeft zijn eigen topic overigens).

Super erg wat er daar gebeurt. Maar ik snap niet hoe wat zwart-wit veralgemeningen zonder feiten nu helpen?
Een 50-jarige Saudi. Ik denk dat alle Saudi's hetzelfde geloof hebben. Een extreme moslim dus. Niet de eerste maal dat die het op kerstmarkten gemunt hebben helaas. En ze staan wel bekend voor terreuraanslagen. Het lijkt me vrij duidelijk om islamterrorisme te gaan.

Een 50-jarige Saudi. Ik denk dat alle Saudi's hetzelfde geloof hebben. Een extreme moslim dus. Niet de eerste maal dat die het op kerstmarkten gemunt hebben helaas. En ze staan wel bekend voor terreuraanslagen. Het lijkt me vrij duidelijk om islamterrorisme te gaan.
Bronvermelding graag?

Er staat toch gewoon op de redactie dat het om een "terreur aanslag" gaat ?
"Terreuraanslag op kerstmarkt Maagdenburg: dit weten we al:"

Los van de jammere discussie die hier dreigt te ontstaan, stel ik me steeds de vraag wat de denkwijze en het motief is van iemand om te beslissen: ik rij zo'n kerstmarkt met mannen/vrouwen/kinderen in en maai alles uit de weg wat ik kan.
Waar komt dat vandaan? Wat voor vreselijke dingen moeten er met jezelf of familie zijn gebeurd om daartoe te besluiten, en vooral, waarom moet een volslagen hoop onbekenden daar het slachtoffer van zijn?

Waar lag die vast?
Ik wist niet dat jij in m'n hoofd kon kijken.

Ah anderen. Ik dus niet?
Maar ik ben wel het probleem en degenen die net om de doden geeft, zeg je.

Jij gooit em eerst loser.

In een developing news story met een disclaimer loser.
Gooi het topic anders dicht tot we alle feiten hebben?
Eerst stond er 1 dode ook eerst. Allemaal onjuiste informatie.
Maar daar klaag je niet over.

Hoezo mijn fout?
Opnieuw ik post gewoon wat in de media stond. Net zoals ik een heel deel andere zaken postte en anderen ook (die na updates ook diende bijgestuurd).

Nergens heb ik daar ergens iets politiek aan gehangen.
Nergens maar dan ook nergens maak ik het politiek.

JIJ doet dat in mijn plaats.
Ik dacht dat jij tegen vooroordelen was. Maar zelf pas je ze wel vlot toe op anderen en plak je graag labels. Ik vind dat heel ironisch.

Ik zou mijn posts hier nog eens lezen. Ik heb nergens gezegd dat jij hier expliciet politiek recupereerde, daarvoor heb ik duidelijk telkens naar anderen gewezen. En nergens heb ik gezegd dat je niet om de doden geeft, jij hebt mij dat echter wel verweten (‘niet de 11 doden zijn belangrijk’ voor mij zogezegd). Dat herhaalde ik. Zoals ik nu al 3x verduidelijkt heb, zeg.

Maar laat het voor de rest maar over het topic gaan, zeker.

Los van de jammere discussie die hier dreigt te ontstaan, stel ik me steeds de vraag wat de denkwijze en het motief is van iemand om te beslissen: ik rij zo'n kerstmarkt met mannen/vrouwen/kinderen in en maai alles uit de weg wat ik kan.
Waar komt dat vandaan? Wat voor vreselijke dingen moeten er met jezelf of familie zijn gebeurd om daartoe te besluiten, en vooral, waarom moet een volslagen hoop onbekenden daar het slachtoffer van zijn?
Zal ik ooit nooit begrijpen. Wat bezielt zo een mensen. Dan ben je toch ver.

Ik zou mijn posts hier nog eens lezen. Ik heb nergens gezegd dat jij hier expliciet politiek recupereerde, daarvoor heb ik duidelijk telkens naar anderen gewezen. En nergens heb ik gezegd dat je niet om de doden geeft, jij hebt mij dat echter wel verweten (‘niet de 11 doden zijn belangrijk’ voor mij zogezegd). Dat herhaalde ik. Zoals ik nu al 3x verduidelijkt heb, zeg.

Maar laat het voor de rest maar over het topic gaan, zeker.
Wat is er eigenlijk mis met politieke recuperatie?

Het is toch positief dat mensen op zoek gaan naar verbanden, naar oorzaken. En dat op basis daarvan oplossingen worden gezocht dat dergelijke voorvallen zich niet meer voordoen. Dat bepaalde politieke strekkingen dit drama aangrijpen om hun standpunt te verdedigen, is toch logisch?

Naar analogie zullen klimaatactivisten toch ook de mensen willen wakker schudden als er ergens een klimaatramp gebeurt. Dat is toch vrij normaal.

Snap trouwens ook niet dat ge t kunt boor mekaar krijgen om uw kerstmarkt niet deftig af te sluiten met betonblokken o.i.d.

Ge weet dat dit het moment is voor die mannen om ons te raken, ik vrees ook dat ge de komende weken meer van deze shit gaat zien..

Gewoon onverbiddelijke haat man. Haat, haat en nog eens haat tgo alles wat westers is. Heeft geen zin om er een rationele verklaring achter te zoeken. Het westen, alles wat niet-moslim is, moet dood. En zo zijn er helaas veel die dezelfde denkwijze hebben.

Ook verschrikkelijk irritant dat de mods direvt klaar staan met het warn/banhamertje. Mag een mens boos zijn? En meer ga ik daar niet over zeggen.

Snap trouwens ook niet dat ge t kunt boor mekaar krijgen om uw kerstmarkt niet deftig af te sluiten met betonblokken o.i.d.

Ge weet dat dit het moment is voor die mannen om ons te raken, ik vrees ook dat ge de komende weken meer van deze shit gaat zien..
Akkoord.
Er was volgens mij al meerdere weken geleden sprake van een verhoogde dreiging voor Duitse kerstmarkten. Werd zelfs in de Belgische media over gerapporteerd.
Om dan als organisator en lokale politie geen bettonblokken te plaatsen... Il faut le faire. Grove fout.

Tis ook gewoon jammer voor pakweg 95% van de moslims in europa die echt wel ok zijn en ook gewoon samenleven in de maatschappij zoals t hoort

Terug
Bovenaan