De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik ben niet meer mee. Dit is serieus 1984 achtig.
“Doublethink means the power of holding two contradictory beliefs in one’s mind simultaneously, and accepting both of them.”
“War is peace. Freedom is slavery. Ignorance is strength.”
Ik kon geen beter moment kiezen om dat boek nog eens van 't schap te halen.

Ik ben niet meer mee. Dit is serieus 1984 achtig.
“Doublethink means the power of holding two contradictory beliefs in one’s mind simultaneously, and accepting both of them.”
“War is peace. Freedom is slavery. Ignorance is strength.”

ADL die bvb gaming servers afgaan om 'anti-semitisme' op te sporen, vind deze Hitler-groet twijfelachtig?

Het is niet nodig om een complete bevolking als achterlijk weg te zetten
De uitholling van de rechtsstaat is nu een feit.

Hoe ge na de bestorming van het capitool nog op Trump kunt stemmen dat gaat er bij mij toch niet in. Dat was toch gewoon een aanval op de democratie.
Sterkste land met de meest achterlijkste bevolking om het Cru te zeggen.

Is echt niet normaal, Biden heeft de democraten ook wel geklood hé campagne voeren en een beleid in 4 maanden uitstippelen is onmogelijk.

Biden moest al aangegeven hebben te stoppen, 4 jaar geleden en nu hij is er pakweg 10 jaar ouder op geworden.

Hoe ge na de bestorming van het capitool nog op Trump kunt stemmen dat gaat er bij mij toch niet in. Dat was toch gewoon een aanval op de democratie.
Maar hij gaat de bevolking rijk maken.
En hij heeft hen TikTok teruggegeven.

Brood, spelen & TikTok.

Anderzijds lees je wel op twitter van mensen die al 4 jaar in de gevangenis zitten voor deze rellen zonder proces.
Maar ik stel me dan de vraag of dit tactisch was? Het uitstellen van de rechtszaak (vanuit de beschuldigde) om te hopen op pardon?
Om dan geen strafblad te hebben? Ik ken de wetgeving daar zo goed niet.

Anderzijds lees je wel op twitter van mensen die al 4 jaar in de gevangenis zitten voor deze rellen zonder proces.
Maar ik stel me dan de vraag of dit tactisch was? Het uitstellen van de rechtszaak (vanuit de beschuldigde) om te hopen op pardon?
Zonder te weten welke rol ze gespeeld hebben, is het moeilijk te zeggen of die 4 jaren terecht of niet zijn he. Daarnaast vind ik het idee van gratie verlenen compleet absurd. Dat geldt voor Trump nu, maar ook voor Biden zijn preventieve gratie. Zowel het even, als dat hij denkt dat het nodig gaat zijn is compleet absurd.

Ik kon geen beter moment kiezen om dat boek nog eens van 't schap te halen.

Trump werd zogezegd door God gestuurd om Amerika te redden. Dune is opeens weer enorm relevant. Misschien dat sommige mensen hun dollar valt als volgend jaar Dune Messiah uiktomt...

Ook de rest van het Dune epos van de destructie van klimaat en ecologie onder druk van korttermijn winstbejag tot het vervolgen van politieke tegenstand dat escaleert tot burgeroorlog... Allemaal brandend actueel. Jammer dat het ondertussen 60 jaar oude boek nog altijd zo tijdloos is.

Hopelijk haalt de realiteit het stuk over de techbarons die AI zodanig pushen dat het uitmondt in "the butlerian wars" niet in...

Nog een mooie;
uk9b688849ee1.jpeg

Ja, dat is zeker ook niet rechtvaardig.
Ik heb dat ook niet zo goed gevolgd, maar het zou toch topprioriteit moeten zijn om dat proces af te handelen, het is van nationaal belang. Justitie heeft daar toch zwaar gefaald.

ADL die bvb gaming servers afgaan om 'anti-semitisme' op te sporen, vind deze Hitler-groet twijfelachtig?

Pick your battles ? Trump/Musk niet teveel voor het hoofd stoten zodat je op andere vlakken kan krijgen wat je wilt. Zie bijvoorbeeld:

WASHINGTON, Jan 20 (Reuters) - U.S. President Donald Trump on Monday rescinded sanctions imposed by the former Biden administration on far-right Israeli settler groups and individuals accused of being involved in violence against Palestinians in the occupied West Bank, the new White House website said.

Ja, dat is zeker ook niet rechtvaardig.
Ik heb dat ook niet zo goed gevolgd, maar het zou toch topprioriteit moeten zijn om dat proces af te handelen, het is van nationaal belang. Justitie heeft daar toch zwaar gefaald.
Justitie heeft sowieso zwaar gefaald door Trump niet te vervolgen voor 6 januari 2021.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het juist fatsoenlijk is van Trump om die mensen gratie te verlenen, want hij heeft hen destijds aangezet om het Capitool te bestormen.

Daarvoor had hij zelf natuurlijk naar de gevangenis moeten gaan. Maar dat is dus niet gebeurd en nu zit hij opnieuw in het Witte Huis.

Wat een shitshow.

Sterkste land met de meest achterlijkste bevolking om het Cru te zeggen.
Ik zou u toch willen uitnodigen om eens aandachtig naar het Europese politieke landschap te kijken en wat een shitshow dat is geweest de laatste jaren. Dat is nauwelijks beter: Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Polen, Nederland, Hongarije, zelfs in Duitsland waar ze historisch gezien beter dan wie dan ook weten hoe de zaken soms lopen...

Het enige geluk dat we hier in Europa hebben is dat er nergens dat debiele 2 party system bestaat. Je moet maar naar Proximus en Telenet kijken om te weten hoe dat uiteindelijk werkt...

Dhr Trumph is goed bezig! Enkel de capitool bestormers zou ik geen gratie schenken, dat was erover. Heerlijk gisteren om die meute democraten achter hem hun gezichtjes te zien. Hopelijk blijft hij goed doordoen. Vooral Panama kanaal zsm orde op zaken stellen.

Laatst bewerkt:
Dat waren nog eens tijden, maar de tijd blijft niet stilstaan.
Waarom een tool verbieden wanneer je deze dezer dagen kan inzetten als klankbord om je boodschap ongeremd te verkondigen?
X/Twitter, Facebook/Instagram, Thruthsocial, TikTok, de grootste social media platformen, wereldwijd, bijna allemaal in eigen beheer (nog even wachten tot TikTok een US afdeling krijgt). De meeste mensen hebben een account op een of meerdere van die platformen, dus je bereik is gegarandeerd. De klassieke media worden monddood gemaakt.
Het is nu wachten tot wanneer z'n ministers op hun post zitten en het nodige (beerput)materiaal op ons gaan loslaten. Vooral de departementen gezondheidszorg, onderwijs en defensie lijken me 'interessant'.

Leuk nieuwtje:
Republican Vivek Ramaswamy, who was picked by US President Donald Trump to lead the Department of Government Efficiency (DOGE) along with Tesla’s billionaire CEO Elon Musk has decided to quit the department.
The Indian-origin entrepreneur has plans to run for the role of Ohio governor next year, and hence decided to part ways. The announcement of his split came shortly after Donald Trump was sworn in as the US President for the second term.

Tegelijk gaat het nieuws de ronde dat Musk zich dan toch in the White House (West Wing) zou nestelen. Nochtans was het oorspronkelijk de bedoeling dat DOGE als externe zou werken. Zotjes... :crazy:

Benieuwd of Thomas Matthew Crooks achteraf gezien een nieuw "Stanislav Petrov"-moment gaat worden in de geschiedenis (maar dan in negatieve zin).

Graag staven met bewijzen ipv onbevestigde claims gewoon over te nemen.
Dat waren nog eens tijden, maar de tijd blijft niet stilstaan.
Waarom een tool verbieden wanneer je deze dezer dagen kan inzetten als klankbord om je boodschap ongeremd te verkondigen?
X/Twitter, Facebook/Instagram, Thruthsocial, TikTok, de grootste social media platformen, wereldwijd, bijna allemaal in eigen beheer (nog even wachten tot TikTok een US afdeling krijgt). De meeste mensen hebben een account op een of meerdere van die platformen, dus je bereik is gegarandeerd. De klassieke media worden monddood gemaakt.
Het is nu wachten tot wanneer z'n ministers op hun post zitten en het nodige (beerput)materiaal op ons gaan loslaten. Vooral de departementen gezondheidszorg, onderwijs en defensie lijken me 'interessant'.
Op reddit verschijnen nu ook veel berichten van mensen die ineens verschillende Trump-gerelateerde mensen en organisaties blijken te volgen op Facebook, zonder dat ze dat zelf gevraagd hebben

Terug
Bovenaan