De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Op reddit verschijnen nu ook veel berichten van mensen die ineens verschillende Trump-gerelateerde mensen en organisaties blijken te volgen op Facebook, zonder dat ze dat zelf gevraagd hebben
Op Reddit verschijnt nu welke schandalige acties Biden in zijn laatste uren nog heeft ondernomen zodat er figuren nu niet meer kunnen vervolgd worden. Jammer natuurlijk dat zij geen verantwoording meer zullen moeten afleggen voor hun beleid.

Op Reddit verschijnt nu welke schandalige acties Biden in zijn laatste uren nog heeft ondernomen zodat er figuren nu niet meer kunnen vervolgd worden. Jammer natuurlijk dat zij geen verantwoording meer zullen moeten afleggen voor hun beleid.
Er is natuurlijk een klein verschil tussen
'Verantwoording afleggen voor hun beleid.'
VS
'Op basis van halve waarheden en hele leugens op een schavot geplaatst en mogelijks onterecht veroordeeld worden om het volk te pleasen en je tegenstanders uit de weg te ruimen.'

Het is eerder schandalig dat men moet overgaan tot het verlenen van gratie om zulke fratsen, nooit eerder vertoond in een Westers democratisch land, tegen te houden.

Het was Trump die verantwoording moest afleggen voor zijn wangedrag en mislukte staatstgreep die de dans ontsprong en er nu zelfs voor beloond wordt. Wat voor verantwoording zou de Biden admin moeten afleggen voor hun beleid? Trump heeft zelf een hele resem echte criminele vriendjes gepardoned en dan heb ik het niet enkel over de rioters nu maar bijvoorbeeld ook over Roger Stone en nog zovele anderen en dit nadat ze effectief veroordeeld waren voor criminele feiten.

Akkoord dat preemptive pardons een slecht precedent zetten maar ze waren ook enkel maar nodig door alle bedreigingen die Trump geuit heeft. Voor sommige mensen vroeg Trump zelfs de doodstraf. Mensen zoals Fauci handelden altijd met de beste bedoeling en voor het volk te beschermen zelfs als dat tegen Trump's onzin inging, wat hen sierde, maar het is net dat wat hij hen kwalijk neemt. In een ideale wereld waren zulke pardons niet nodig maar Trump heeft geen eer of geweten en handelt wraakzuchtig uit eigen ego. Trump zal het pardon systeem net als vorige keer ook wel weer serieus misbruiken en inderdaad de kans is vrij groot dat ook hij met preemptive pardons zal strooien maar dan als vrijgeleide voor echte misdaden wat verre van ideaal is. Hopelijk keert de politiek na Trump terug naar een normalere en beschaafdere vorm.

Er is natuurlijk een klein verschil tussen
'Verantwoording afleggen voor hun beleid.'
VS
'Op basis van halve waarheden en hele leugens op een schavot geplaatst en mogelijks onterecht veroordeeld worden om het volk te pleasen en je tegenstanders uit de weg te ruimen.'

Het is eerder schandalig dat men moet overgaan tot het verlenen van gratie om zulke fratsen, nooit eerder vertoond in een Westers democratisch land, tegen te houden.
Nee dat eigen volk eerst principe van Biden is iets wat niet kan worden goed gepraat nr m’n mening.
Basis van halve waarheden kan altijd kloppen vr bepaalde figuren maar dat kan men nu niet weten daar er geen onderzoek kan worden ingesteld. Jammer in een democratie. Ook werd de zoon van Biden niet vervolgd voor halve waarheden dacht ik zo..

Trump werd zogezegd door God gestuurd om Amerika te redden. Dune is opeens weer enorm relevant. Misschien dat sommige mensen hun dollar valt als volgend jaar Dune Messiah uiktomt...

Ook de rest van het Dune epos van de destructie van klimaat en ecologie onder druk van korttermijn winstbejag tot het vervolgen van politieke tegenstand dat escaleert tot burgeroorlog... Allemaal brandend actueel. Jammer dat het ondertussen 60 jaar oude boek nog altijd zo tijdloos is.

Hopelijk haalt de realiteit het stuk over de techbarons die AI zodanig pushen dat het uitmondt in "the butlerian wars" niet in...

Nog een mooie;
uk9b688849ee1.jpeg

Als je nog een topfilm wilt met daarin een mogelijke uitkomst van wat er nu IRL gebeurt: Civil War.
Gaat over een trumpiaanse president die een 3e ambtstermijn heeft geforceerd, en een paar fotografen die doorheen een verscheurd Amerika reizen om de gruwel te fotograferen. Bjizonder akelig, beetje Black Mirror-achtig.

Kan je aub eens uitleggen waarom mensen vervolgd moeten worden ter "verantwoording voor hun beleid"?
Je kan politici bekritiseren o.w.v. hun beleid, dat is perfect ok, maar die mensen hun job houdt in dat ze beslissingen maken. Zolang die beslissingen geen (grond)wetten overtreden is er echter geen enkele reden om hen te vervolgen.

Nee dat eigen volk eerst principe van Biden is iets wat niet kan worden goed gepraat nr m’n mening.
en wat doet Trump? heel zijn Mar-a-Lago club postjes geven, iedereen die hem steunt pardoneren, (wat ze ook gedaan hebben), en politieke tegenstand de bak indraaien, puur omdat het tegenstanders zijn. dreigt zelfs met doodstraffen...

Vraagje, kan Trump nog gaan voor een derde termijn? Ik weet dat er een beperking is tot twee termijnen, maar geldt dit aaneensluitend?

Figuren. Zoals dokter Fauci? Zoals generaal Mark Milley? Zoals leden van de Jan 6 commissie?

Kom op leg je kaarten maar op tafel. Wat hebben die mensen precies fout gedaan? Graag onderbouwd en met bronmateriaal.

Basis van halve waarheden kan altijd kloppen vr bepaalde figuren maar dat kan men nu niet weten daar er geen onderzoek kan worden ingesteld. Jammer in een democratie. Ook werd de zoon van Biden niet vervolgd voor halve waarheden dacht ik zo..
Persoonlijk ben ik van mening dat de president geen gratie mag verlenen aan familieleden (of mensen die misdaden hebben begaan door dingen voor de president te doen). Maar de hoeveelheid haat die MAGA heeft opgebouwd voor mensen als Dr. Fauci en zelfs de Cheneys is meer dan alleen maar beangstigend nu Trump wordt herkozen. Trump heeft openlijk beloofd politieke kruistochten te houden en zijn vijanden verantwoordelijk te houden/te berechten.

Steun ik Biden die Hunter een tijdje geleden gratie verleende? Nee, absoluut niet. Maar ik denk niet dat Biden hetzelfde had gedaan als iemand anders was gekozen dan Trump. Ik begrijp waarom hij dat deed. Trump dreigt met voorbeelden van vervolging die niet in overeenstemming zijn met gerechtigheid. Biden heeft door het verlenen van gratie gaten gedicht zodat Trump die personen niet als politiek voorbeeld kan gebruiken bij "Kijk wat er gebeurt wanneer je me dwarsboomt!". Je zoon laten vervolgen door de wet is één ding, hem laten opjagen door de volgende president als politiek voorbeeld om zijn volgelingen tevreden te stellen is iets heel anders.

Figuren. Zoals dokter Fauci? Zoals generaal Mark Milley? Zoals leden van de Jan 6 commissie?

Kom op leg je kaarten maar op tafel. Wat hebben die mensen precies fout gedaan? Graag onderbouwd en met bronmateriaal.
Rustig jonge man. Ik hoef u niets te verschaffen. 1 vb die jullie concreet kunnen weten is de zoon van Biden die vr zijn misdaden buiten vervolging is gesteld. Al de rest kan je niet staven want door hen te pardonneren kan er geen onderzoek in de diepte worden gedaan, wat het beginsel van een democratie is.

Ik heb hier ook nog geen onderbouwing gezien van slecht beleid van republikeinen buiten wat geroep over wat de media voorkauwen. Binnen 6m zullen we zien wat het resultaat zal zijn.

Dan zou hij 82 zijn, en 86 aan het einde van die termijn.
Ik denk niet dat dat op zich heel erg relevant is. Los van wat er de volgende 4 jaar allemaal staat te gebeuren ben ik misschien nog wel meest van al benieuwd naar wat er gaat gebeuren in 2028... Trump heeft ook geen 3de termijn nodig, Medvedev is ooit ook """president""" geweest in het Putin tijdperk.

@iedereen in dit topic: pretty sure dat je geen moeite hoeft te doen om in discussie te treden met onze 43-jarige vriend hier... je kan net zo goed een flat earther trachten te overtuigen dat de wereld rond is.

Persoonlijk ben ik van mening dat de president geen gratie mag verlenen aan familieleden (of mensen die misdaden hebben begaan door dingen voor de president te doen). Maar de hoeveelheid haat die MAGA heeft opgebouwd voor mensen als Dr. Fauci en zelfs de Cheneys is meer dan alleen maar beangstigend nu Trump wordt herkozen. Trump heeft openlijk beloofd politieke kruistochten te houden en zijn vijanden verantwoordelijk te houden/te berechten.

Steun ik Biden die Hunter een tijdje geleden gratie verleende? Nee, absoluut niet. Maar ik denk niet dat Biden hetzelfde had gedaan als iemand anders was gekozen dan Trump. Ik begrijp waarom hij dat deed. Trump dreigt met voorbeelden van vervolging die niet in overeenstemming zijn met gerechtigheid. Biden heeft door het verlenen van gratie gaten gedicht zodat Trump die personen niet als politiek voorbeeld kan gebruiken bij "Kijk wat er gebeurt wanneer je me dwarsboomt!". Je zoon laten vervolgen door de wet is één ding, hem laten opjagen door de volgende president als politiek voorbeeld om zijn volgelingen tevreden te stellen is iets heel anders.
Zoals je zegt denk je dat Biden dat niet zou hebben gedaan indien er een andere hem zou opvolgen. Maar dat is speculeren, we kunnen dat niet zeker weten. En dat is wat er nu ook met de nieuwe president gebeurt, heel veel speculaties. Laat ons eerst eens een half jaar afwachten vr we over de apocalyps gaan praten. Bestormers van kapitool vrijlaten is vr mij ook not done. Maar op vlak van milieu en migratie heeft hij al de juiste stappen ondernomen. Kartels markeren als misdadig is ook zeker verdedigbaar dacht ik zo. Panamakanaal willen beschermen lijkt me ook geen zo een slecht idee tegen de Chinezen.

Rustig jonge man. Ik hoef u niets te verschaffen. 1 vb die jullie concreet kunnen weten is de zoon van Biden die vr zijn misdaden buiten vervolging is gesteld. Al de rest kan je niet staven want door hen te pardonneren kan er geen onderzoek in de diepte worden gedaan, wat het beginsel van een democratie is.

Ik heb hier ook nog geen onderbouwing gezien van slecht beleid van republikeinen buiten wat geroep over wat de media voorkauwen. Binnen 6m zullen we zien wat het resultaat zal zijn.
Leden van de 6 januari-commissie, die onderzoek deden naar de betrokkenheid van Trump bij de bestorming van het Capitool, hebben ook gratie gekregen van Biden EN het zijn republikeinen. Zoals Liz Cheney, dochter van en geen kleintje bij de republikeinse partij:

Elizabeth Lynne Cheney is an American attorney and politician. She represented Wyoming's at-large congressional district in the U.S. House of Representatives from 2017 to 2023, and served as chair of the House Republican Conference—the third-highest position in the House Republican leadership—from 2019 to 2021.

Hij vraagt naar Fauci en anderen en in je vorige post spreek je over figuren en zeg je 'Jammer natuurlijk dat zij geen verantwoording meer zullen moeten afleggen voor hun beleid.'. Jij haalt nu het voorbeeld van Biden's zoon aan. Voor zover ik weet heeft die geen 'beleid' gevoerd.

Dus welke figuren bedoel je en welk beleid zou moeten onderzocht worden?

Het is P&A hier en niet de beerput van het internet topic. Dus ja, wat onderbouwing mag wel verschaft worden.

Dr. Fauci is gewoon een wetenschapper, geen politiek figuur. De wetenschap wordt gewoon in de vuilbak gegooid en dat is gevaarlijk.
't Is ook dwaasheid van Trump om mensen die gediend hebben onder Biden nu ineens te gaan vervolgen, nieuwe president, dus nieuwe tijden maar laat het oude met rust zo lang het geen criminelen zijn.

Ik stel me de vraag wat het gaat geven binnen enkele jaren, als minder en minder kinderen gaan gevaccineerd worden onder Trump omdat antivaxxers en pseudowetenschap genormaliseerd gaan worden.

Leden van de 6 januari-commissie, die onderzoek deden naar de betrokkenheid van Trump bij de bestorming van het Capitool, hebben ook gratie gekregen van Biden EN het zijn republikeinen. Zoals Liz Cheney, dochter van en geen kleintje bij de republikeinse partij:

Elizabeth Lynne Cheney is an American attorney and politician. She represented Wyoming's at-large congressional district in the U.S. House of Representatives from 2017 to 2023, and served as chair of the House Republican Conference—the third-highest position in the House Republican leadership—from 2019 to 2021.
Idd maar wat was de samenstelling van die commissie. Dat waren 7 democraten en 2 republikeinen..

Terug
Bovenaan