Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Idd ja, ervaringen mee? Wij hebben er hier 2 en zijn er eigenlijk niet over te spreken....
Op mijn vorig werk hadden we er een. Op 35.000 en 80.000km telkens nieuwe turbo nodig. Op 90.000 volledig nieuwe motor, op 120.000 nieuwe turbo en op 135.000 volledig nieuwe motor. :laugh: Daarna aan de kant gezet als reservecamionette.
Dat was er een die ze hadden gekocht omdat de lokale Ford-dealer ook een goede klant was. Ze zijn daarna volledig naar Mercedes en Iveco gegaan voor de camionettes (die laatste waren ze ook wel niet 100% content mee).

Soms heb je eens een week dat alles tegenzit - opsomming van uitval deze week:
  • Compressor stuk (olieleiding gesprongen), eentje gehuurd - stuk na 1 uur, vervanger ook stuk na 1 dag
  • Verfspuitinstallatie stuk
  • 4 lasposten stuk (de post zelf)
  • 10 assen geleverd - na controle 8 afgekeurd
  • Turbo bestelwagen heeft de geest gegeven (110k km)
En dan nog mijn brooddoos thuis vergeten en naar de Panos om een mini -broodje gereden dat 4,6 EURO heeft gekost - heb dan gevraagd of dit enkel voor het broodje was of om heel de zaak over te nemen.

Mooie reactie, eentje om te onthouden! :biglaugh:

Ik zit in mijn opzegperiode en de situatie is in grote lijnen de volgende:
- niveaus onder mij komen de aardigste dingen zeggen
- mensen hiërarchisch boven mij focussen op handover documenten die ik moet aanleveren
- alle anderen: “ik heb nog een dringend project”

Ik wil geen bruggen verbranden, maar die cultuur van actielijstjes te maken voor de ene persoon die iets doet/weet, ga ik wel niet missen.

Het toont ook aan dat een goede manager zijn voor de mensen geen succescriterium is van een manager.

Incompetente managers die copilot hebben ontdekt. Van die herschreven mails met taalgebruik waarvan je gewoon weet dat ze die zin niet zelf gebouwd hebben.

Tot nu toe krijg ik echt koude rillingen van dat corporate AI gedoe.

Incompetente managers die copilot hebben ontdekt. Van die herschreven mails met taalgebruik waarvan je gewoon weet dat ze die zin niet zelf gebouwd hebben.

Tot nu toe krijg ik echt koude rillingen van dat corporate AI gedoe.
Maar weet je dat je er zelfs een presentatie mee kunt maken?? Dat bespaart me echt zo veel tijd!

Van Hay Grading naar WTW Grading, allemaal goed en wel. Functieclassificatie bekeken en aangepast waar nodig en ik krijg nu een random nummer toegewezen binnen welke graag ik nu val. En ze zeggen wel dat het loonbeleid niet gaat wijzigen en dat niemand minder gaat verdienen ... maar IS dat wel zo en zijn er geen achterdeurtjes? Als mijn huidige firmawagen plots weer een cafetariaplanwagen wordt en ik geen tankkaart meer heb is dat wel een behoorlijke financiële aderlating. En als mijn loon te hoog is voor de grade, zal er buiten de inflatie weinig bij komen de komende jaren en dat is toch ook niet zo bevorderlijk voor de motivatie.

ROFL, vele jaren geleden heb ik ook eens zo'n HR-aanpassing gehad. Plots werd iedereen in vakjes geduwd en quasi iedereen kwaad omdat ze volgens hen te laag werden ingeschaald of persoon x was hoger/gelijk ingeschaald terwijl zij toch zoveel meer kennis hadden of beter waren. Wat een hysterie was me dat toen. Blij dat ik freelancer ben en van dat soort corporate shit verlost ben :')

Van Hay Grading naar WTW Grading, allemaal goed en wel. Functieclassificatie bekeken en aangepast waar nodig en ik krijg nu een random nummer toegewezen binnen welke graag ik nu val. En ze zeggen wel dat het loonbeleid niet gaat wijzigen en dat niemand minder gaat verdienen ... maar IS dat wel zo en zijn er geen achterdeurtjes? Als mijn huidige firmawagen plots weer een cafetariaplanwagen wordt en ik geen tankkaart meer heb is dat wel een behoorlijke financiële aderlating. En als mijn loon te hoog is voor de grade, zal er buiten de inflatie weinig bij komen de komende jaren en dat is toch ook niet zo bevorderlijk voor de motivatie.

Ja, herschalen naar andere methode doen ze niet om meer uit te geven lijkt me.

Ik ben altijd aan de goeie kant gevallen bij dergelijke nonsens. Maar er zijn bij ons ook rare dingen gebeurd indertijd. Mensen met 20-30y ervaring die ingeschaald werden als 'entry' en mensen met 3y ervaring die als 'expert' ingeschaald werden. Met bijhorende mededeling 'dat is een intrinsieke kwaliteit die bijna niet aangepast kan worden'.

Daaraan gelinkt uiteraard loon en benefits. En als manager heel moeilijk om blijvend opslag te geven bij de entry die over zijn midpoint zit...

Collega, die mee zijn telefoon op luidspreker voor heel den bureau aan het bellen is.

Als ik hem na het gesprek vraag of hij al een hoofdtelefoon heeft, zegt hij, “ ja da werkt ni mee mijnen telefoon en khad mijn handen nodig voor op de pc”

Amai de eerste x in 5 jaar dat er iemand via zijne gsm belt en op de pc werkt tegelijk?

Doe gewoon normaal en hou rekening mee anderen

Maandagochtend en hét grootste haatmoment is er: paswoord vervallen, moet weer een nieuw bedenken. Fuck da. Ik wil gewoon 1 paswoord voor de rest van mijn leven hebben.

Maandagochtend en hét grootste haatmoment is er: paswoord vervallen, moet weer een nieuw bedenken. Fuck da. Ik wil gewoon 1 paswoord voor de rest van mijn leven hebben.
Fuckdaikwilgewoon1paswoordvoorderestvanmijnlevenhebben!
oftwel Fdiwg1pvdrvmlh! daar kom je er ook al wel mee.

thank me later.

Proficiat aan de collega die met haar geneurie dat tot aan de andere kant van de werkvloer te horen is nog net even voor die druppel te veel heeft gezorgd.

Is toch niet moeilijk:

Je gebruikt een vaste paswoord + de dag wanneer je je paswoord verandert :p

AvondlandZitTeVeelOp9lives-20201125
AvondlandZitTeVeelOpBeyondGaming-20250224

ROFL, vele jaren geleden heb ik ook eens zo'n HR-aanpassing gehad. Plots werd iedereen in vakjes geduwd en quasi iedereen kwaad omdat ze volgens hen te laag werden ingeschaald of persoon x was hoger/gelijk ingeschaald terwijl zij toch zoveel meer kennis hadden of beter waren. Wat een hysterie was me dat toen. Blij dat ik freelancer ben en van dat soort corporate shit verlost ben :')

En dan lekt toch uit dat bepaalden, na te gaan klagen en dreigen met ontslag, een afwijking krijgen of herinschaling.
Waardoor heel de “objectieve” oefening voor niets is geweest, want geen draagkracht meer.

Terug
Bovenaan