Auto rijdt in op kerstmarkt in Maagdenburg

Wat het ertoe doet? T'is de link die het allemaal verbind. Als we geen moslims hadden binnengelaten, dan was er niet ieder jaar een aanslag meerdere aanslagen. Zo simpel als dat. Tword tijd dat ge uw oogkleppen afdoet

Inderdaad. Maar als ge zoiets nog maar durft aan te geven. Pas op zenne! Racisten overal!

Wat het ertoe doet? T'is de link die het allemaal verbind. Als we geen moslims hadden binnengelaten, dan was er niet ieder jaar een aanslag meerdere aanslagen. Zo simpel als dat. Tword tijd dat ge uw oogkleppen afdoet

Volgens alles wat ze weten was dit geen moslim. Hij sprak openlijk over het geloof afzweren, hij is gevlucht uit SA omdat hij een dissident was, hij hielp andere ‘ex-moslims’ om te vluchten en was extreem anti-islam. Dat was het punt net, waarom verschillende posters plots niet meer over islam spreken, maar over land van afkomst (en vaak het foute).

Zeker dat ik degene ben die de oogkleppen op heeft?

Dag 0:
Een aanslag op een kerstmarkt door een Saudi - de multicul heeft gefaald, wir schaffen das, pure haat door moslims, moslims hun denkkader is incompatibel.

Dag 1:
Dader blijkt zijn geloof afgezworen te hebben, islamcriticus, dweepte o.a. met Wilders, denkkader verrassend wat overlap met enkele vocale posters - wat een naïviteit, hilarisch. Probleem is toch zijn afkomst als Saudi want repressief regime en opgegroeid als moslim.

Dag 2:
Het probleem zijn de moslims!!

:unsure:

Eigenlijk maakt het geen fluit uit als hij moslim was of niet. Het had evengoed een hindu, een chinees, een rus, een eskimo of whatever kunnen zijn. Wat er wel toe doet is dat het weer een asielzoeker is. Weer iemand die van buiten de Europese unie hebben opgevangen. Weer iemand die ook al niet tevreden was hoe het hier loopt en het is de grootste tijd dat dat stopt.

Het wordt hoog tijd dat Europa weer met prioriteit naar het eigen europa kijkt. Naar de eigen mensen. Terug tijd voor Europees protectionisme. Europa moet de eigen zaken eerst terug op orde hebben. Industrie terug naar hier halen. Europese veiligheid boven andere. Heel de wereld is daar mee bezig, maar europa slaapt rustig verder helaas.

Hoe had jij dan exact, en specifiek moslims natuurlijk, “niet binnengelaten”? Wat zou je plan geweest zijn? En over welke link heb je het precies? Zeg het dan gewoon expliciet in plaats van het vaag te houden en de lezer zelf maar te laten invullen met aannames.

Maar dat zou natuurlijk te makkelijk zijn.

Doen alsof jij “het weet” en anderen als “onwetend” neerzetten na zo’n halfbakken comment maakt jou niet ineens alwetend trouwens.
Inderdaad. Maar als ge zoiets nog maar durft aan te geven. Pas op zenne! Racisten overal!
Zwak nietszeggend defensieve argument. Wat moet er precies aangegeven worden?

Ik probeer een logica te vinden, dus help me even. Ikzelf ben atheïst en ik durf zelfs te zeggen dat ik daar behoorlijk extreem in ben, maar ik ben gedoopt en mijn communie en vormsel gedaan. Dus stel dat er christelijke figuren meermaals aanslagen hebben gepleegd, maar ik heb zo'n afkeer over het beleid van de huidige regering dat ik helemaal doordraai en ook een aanslag pleeg (waarbij religie geen motief is), dan is het dus logisch om het echte motief te negeren en gewoon te zeggen "het komt omdat hij een christen is", ook al heb ik een gigantische afkeer van alles wat met religie te maken heeft (behalve feestdagen :unsure: )?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk maakt het geen fluit uit als hij moslim was of niet. Het had evengoed een hindu, een chinees, een rus, een eskimo of whatever kunnen zijn. Wat er wel toe doet is dat het weer een asielzoeker is. Weer iemand die van buiten de Europese unie hebben opgevangen. Weer iemand die ook al niet tevreden was hoe het hier loopt en het is de grootste tijd dat dat stopt.

Het wordt hoog tijd dat Europa weer met prioriteit naar het eigen europa kijkt. Naar de eigen mensen. Terug tijd voor Europees protectionisme. Europa moet de eigen zaken eerst terug op orde hebben. Industrie terug naar hier halen. Europese veiligheid boven andere. Heel de wereld is daar mee bezig, maar europa slaapt rustig verder helaas.
Ken jij veel landen die een dokter de toegang zouden ontzeggen?

Verder allemaal goed dat protectionisme, maar wie gaat er in de industrie werken? Kijk vandaag eens naar fabrieksarbeiders, zorgkundigen, vuilisophalers, koeriers, poetspersoneel, ... Zie jij nog veel mensen van Belgische of Europese afkomst?

Ken jij veel landen die een dokter de toegang zouden ontzeggen?

Verder allemaal goed dat protectionisme, maar wie gaat er in de industrie werken? Kijk vandaag eens naar fabrieksarbeiders, zorgkundigen, vuilisophalers, koeriers, poetspersoneel, ... Zie jij nog veel mensen van Belgische of Europese afkomst?
Er is meer dan marge genoeg voor hier wat strenger te worden:

"1,27 miljoen Belgen werken niet en zoeken geen job, ook Vlaanderen "erg middelmatige leerling"

Dat gecombineerd met een veel te groot sociaal vangnet is een recept voor mislukking.

"1,27 miljoen Belgen werken niet en zoeken geen job, ook Vlaanderen "erg middelmatige leerling"

Dat gecombineerd met een veel te groot sociaal vangnet is een recept voor mislukking.
Ik ben akkoord dat men wel wat strenger mag zijn omtrent migratie en integratie. Ook ben ik van mening dat ons sociaal vangnet inderdaad wel wat teveel "weelde" kent.

Maar omtrent die 1.27 miljoen belgen geforceerd op de arbeidsmarkt brengen heb ik toch wel zware bemerkingen. Ik geloof echt niet dat dat onze arbeidsproblemen zou oplossen. Ik kom meermaals per week bij bedrijven waar je de verplichting van de VDAB om werk te zoeken in levende lijve ziet en ik moet toch zeggen dat er geen enkel bedrijf staat te wachten om iemand aan te werven die daar tegen zijn gedacht is en geen hol goesting heeft om te werken. Imo is wat we nodig hebben op dat gebied echt wel mensen met de wil om te werken (die ook niet altijd aanwezig is bij migranten).
In mijn ogen hebben we echt wel volk nodig dat vooruit in het leven en vooruit met de maatschappij wil en dat lijkt me echt een moeilijk critericum om op te selecteren voor migranten gezien die wil bij autochtone bevolking precies lager en lager ligt.

Ik ben het eens dat het sociaal vangnet strenger mag, maar die 1.27 miljoen ga je nooit allemaal aan het werk krijgen. Daar zitten waarschijnlijk ook nog een hoop, zoniet de meerderheid, die misschien met een geldige reden niet kan werken. En de vraag is nog steeds of je genoeg mensen hebt voor de gewone jobs, want ik werk zelf in een fabriek en mensen in de techniek worden steeds zeldzamer, want veel meer mensen studeren verder.

Ik wil maar zeggen dat het allemaal niet zo eenvoudig is. Maar ben zelf ook voorstander van een strenger asielbeleid, maar deze persoon was met een strenger asielbeleid mogelijks nog in Duitsland terecht gekomen. En niet te vergeten, veel van die gasten ten tijden van IS waren gewoon hier (in het Westen) geboren en opgegroeid.

Geen volledige (kies)groepen stigmatiseren.
Uit heel deze discussie leer ik vooral dat mijn beeld van de Vlaams Belangstemmer lijkt te kloppen.

Uit heel deze discussie leer ik vooral dat mijn beeld van de Vlaams Belangstemmer lijkt te kloppen.
Dus jij en de duimpjes gaan ervan uit dat iedereen die niet akkoord is met het Europees migratiebeleid Vlaams Belanger/ Extreem rechts is? Dat kan ook wel tellen als vooroordeel... In die context is dat plots geen probleem? Komaan zeg...

Dus jij en de duimpjes gaan ervan uit dat iedereen die niet akkoord is met het Europees migratiebeleid Vlaams Belanger/ Extreem rechts is? Dat kan ook wel tellen als vooroordeel... In die context is dat plots geen probleem? Komaan zeg...
Nee, iedereen die blindelings elke aanslag aan moslims blijft linken. Iedereen die bij alles zegt "het is de schuld van de migranten".

Als je naar de lijst van aanslagen kijkt die hier gebeuren, wie draagt dan volgens jou de schuld?
Mijn moeder en vader zeker, die ook moslims zijn? Net zoals de meerderheid van mijn familie. Allemaal hun schuld, toch? Of... vallen die onder "de goeie"? Als je niets zinnigs te zeggen hebt buiten het standaard cliché VB/HLN-geroep...

Wat een cesspool van shitposts is dit hier geworden.

Terug
Bovenaan