Auto rijdt in op kerstmarkt in Maagdenburg

Je antwoordt naast de kwestie, wie is volgens jou de schuldige?
En waarom haal je racisme erbij? Dat heeft er hoegenaamd niets mee te maken...
Een kenmerk van racistisch discours is dat een hele bevolkingsgroep op basis van één gemeenschappelijk kenmerk op dezelfde hoop wordt gegooid. Het gaat niet meer om een groep migranten, moslims, extremisten en moslimcritici, maar plots gewoon om "de migranten".

De aanslagen die gepleegd zijn door moslimextremisten werden gepleegd omwille van (kort door de bocht) het gevoel dat Duitsland/Europa zich niet genoeg conformeert aan de normen van de moslimgemeenschap. Dit was een aanslag gepleegd door een moslimcriticus omwille van het gevoel dat Duitsland/Europa zich te veel conformeert aan de normen van de moslimgemeenschap.

Zie je hoe die 2 zaken fundamenteel anders zijn, en hoe fout het is om dat op één hoop te gooien omdat beide daders toevallig hetzelfde kleurtje hebben?

Uit heel deze discussie leer ik vooral dat mijn beeld van de Vlaams Belangstemmer lijkt te kloppen.
Sorry maar dit is ook gewoon pure polarisatie en even ridicuul als zeggen dat elke moslim terrorisme toejuicht. Tof voor u dat uw beeld bevestigd lijkt maar discussiewaarde nul.

Eigenlijk maakt het geen fluit uit als hij moslim was of niet. Het had evengoed een hindu, een chinees, een rus, een eskimo of whatever kunnen zijn. Wat er wel toe doet is dat het weer een asielzoeker is. Weer iemand die van buiten de Europese unie hebben opgevangen. Weer iemand die ook al niet tevreden was hoe het hier loopt en het is de grootste tijd dat dat stopt.

Het wordt hoog tijd dat Europa weer met prioriteit naar het eigen europa kijkt. Naar de eigen mensen. Terug tijd voor Europees protectionisme. Europa moet de eigen zaken eerst terug op orde hebben. Industrie terug naar hier halen. Europese veiligheid boven andere. Heel de wereld is daar mee bezig, maar europa slaapt rustig verder helaas.
En bovenal. Die kerel stond gesignaleerd bij de Saudische autoriteiten. Vroegen zijn uitlevering. De aanslag blijkt geen verrassing te zijn.
Duitse autoriteiten hebben waarschuwingen niet opgepikt/genegeerd en hun bevolking niet beschermd.

Dat is momenteel ook de verhitte discussie in Duitsland zelf.

Racisme/xenofobie.
Een kenmerk van racistisch discours is dat een hele bevolkingsgroep op basis van één gemeenschappelijk kenmerk op dezelfde hoop wordt gegooid. Het gaat niet meer om een groep migranten, moslims, extremisten en moslimcritici, maar plots gewoon om "de migranten".

De aanslagen die gepleegd zijn door moslimextremisten werden gepleegd omwille van (kort door de bocht) het gevoel dat Duitsland/Europa zich niet genoeg conformeert aan de normen van de moslimgemeenschap. Dit was een aanslag gepleegd door een moslimcriticus omwille van het gevoel dat Duitsland/Europa zich te veel conformeert aan de normen van de moslimgemeenschap.

Zie je hoe die 2 zaken fundamenteel anders zijn, en hoe fout het is om dat op één hoop te gooien omdat beide daders toevallig hetzelfde kleurtje hebben?
tzal dan gewoon in hun cultuur zitten van aanslagen te plegen.

bijna altijd als ge van zo'n zaken hoort dan ist ene vanuit het midden-oosten. nooit van bijvoorbeeld een chinees, of zelfs een rus

Ik denk dat de Vlaams Belang stemmers, en vele andere rechtsgezinden, een groter (dagelijks) probleem hebben met de open poorten voor migranten uit (vooral) moslimlanden, we kennen de lijst met problematische landen wel, dan met specifiek radicale islamextremisten dat mensen vermoorden, die natuurlijk een veel kleine onderafdeling zijn maar daarom niet het enige probleem.

Dat de discussie voor het "goede deel" van onze bevolking daar dan moet ophouden omdat al wie dat zegt racist is en moet zwijgen, ja dat weten we al 30 jaar. Het is er jammergenoeg niet beter op geworden de laatste 30 jaar, getuige dit wangedrag van de zoveelste migrant uit een moslimland.

P.S. Er is ook een topic "is de multicul samenleving mislukt" die geopend wordt met ongeveer 10 statistieken, zeker de moeite om eens te lezen.

Is er één weldenkend persoon die gelooft dat deze man uit islamofobe overwegen in een kerstmarkt zou vlammen?

Suggereer je een complottheorie?

Mij lijkt het eerder dat die man in een extreemrechtse echokamer zat en vooral psychologische hulp nodig had. Hier is hij trouwens:

. Ik kom meermaals per week bij bedrijven waar je de verplichting van de VDAB om werk te zoeken in levende lijve ziet en ik moet toch zeggen dat er geen enkel bedrijf staat te wachten om iemand aan te werven die daar tegen zijn gedacht is en geen hol goesting heeft om te werken. Imo is wat we nodig hebben op dat gebied echt wel mensen met de wil om te werken (die ook niet altijd aanwezig is bij migranten).
Waarom zouden ze moeten werken als ze bijna alles gratis of zeer goedkoop kunnen krijgen.
Voor een paar honderd euro moeten ze vroeg opstaan..etc. sociale voordelen..

Geef ze minder geld, dan zullen ze wel beseffen dat ze moeten werken.

Ik denk dat de Vlaams Belang stemmers, en vele andere rechtsgezinden, een groter (dagelijks) probleem hebben met de open poorten voor migranten uit (vooral) moslimlanden, we kennen de lijst met problematische landen wel, dan met specifiek radicale islamextremisten dat mensen vermoorden, die natuurlijk een veel kleine onderafdeling zijn maar daarom niet het enige probleem.

Dat de discussie voor het "goede deel" van onze bevolking daar dan moet ophouden omdat al wie dat zegt racist is en moet zwijgen, ja dat weten we al 30 jaar. Het is er jammergenoeg niet beter op geworden de laatste 30 jaar.
Naar mijn gevoel moeten mensen niet zwijgen als ze grote problemen hebben met migratie en dan vooral hoe de succesvolle integratie van bepaalde bevolkingsgroepen niet loopt zoals gehoopt, hoor. Je spreekt al over "radicale islamextremisten", dus je maakt al onderscheid. En ik vind trouwens persoonlijk ook dat er met onze migratiepolitiek fundamentele problemen zijn.

Waar ik wél een probleem mee heb, is alles dat niet op een hoop hoort wel op dezelfde hoop gooien omdat het een discours versterkt dat niet op objectiviteit gebaseerd is maar in feite neerkomt op "ze komen uit het midden-oosten dus ze moeten wel slecht zijn". Dit gaat over een hoogopgeleide migrant die de islam heeft afgezworen en eigenlijk dezelfde problemen met migratie heeft als de rechtse stemmers hier op het forum, en toch wordt hij ironisch genoeg op de hoop gegooid van de doelgroep waar hij tegen is (toegegeven, hij heeft het ons ook niet echt moeilijk gemaakt om de link te leggen ...). Dat vervuilt een beetje de onderliggende discussie.

Als je niet gaat kijken naar de reden waarom mensen een aanslag plegen en enkel naar het land of de geografische regio waar ze uit komen (om het niet terug over het "kleurtje" te hebben), ga je ook de volgende aanslag niet kunnen voorkomen. Door alles op een hoop te gooien, is er uiteindelijk maar één gelijke deler meer: ze komen uit het Midden-Oosten. En dan krijg je uitspraken à la "het is toch nooit een Chinees of Rus", die binnen de 15 minuten ontkracht zijn want dat past niet in het discours dus daar wordt geen rekening mee gehouden.

Ik ben een moslim, ik draag niet bij tot de aanslagen
En je moet niet afkomen, met jij bent een goede, jij mag hier blijven.
Zou je durven ontkennen dat de meeste aanslagen in Europa door moslims gebeuren? Ik heb het niet over slechte of goede moslims maar enkel of over deze vraag.
We laten iedereen binnenkomen.

Sommigen radicale moslims haal je er zo uit en die moeten asap terug naar land want zij hebben niets te zoeken in een westers democtratisch land.

Wat irriteer ik me aan het woordgebruik in dit topic.
"De zoveelste immigrant uit een moslimland".

Zo polariseer je dus, he. Gooi die allemaal op 1 hoop, en dan is het "wij tegen hen", "Vlaanderen (of eender welk boerengat) terug van ons".

Niet teveel nadenken, geen nuances aub, gewoon eenvoudig zwart-wit.
Saoedi-Arabië? Moslimland
Islamcriticus? Immigrant uit een moslimland
Ex-moslim? Ja maar komt uit een moslimland

Zou je durven ontkennen dat de meeste aanslagen in Europa door moslims gebeuren? Ik heb het niet over slechte of goede moslims maar enkel of over deze vraag.
We laten iedereen binnenkomen.

Sommigen radicale moslims haal je er zo uit en die moeten asap terug naar land want zij hebben niets te zoeken in een westers democtratisch land.

We laten niet iedereen binnenkomen. Stop aub met dat soort populistische onzin.

Waarom zouden ze moeten werken als ze bijna alles gratis of zeer goedkoop kunnen krijgen.
Voor een paar honderd euro moeten ze vroeg opstaan..etc. sociale voordelen..

Geef ze minder geld, dan zullen ze wel beseffen dat ze moeten wewerken.
En dan gaan ze werken en doen ze ook enkel het nodige minimum. Dat is echt niet iets waar werkgevers zitten op te wachten.

Terug
Bovenaan